تور استانبول

معرفی تورهای استانبول , جاذبه های استانبول ,تور کیش , تور ترکیه , تور تایلند, تور دبی

تور استانبول

معرفی تورهای استانبول , جاذبه های استانبول ,تور کیش , تور ترکیه , تور تایلند, تور دبی

بازار هنرهای استانبول

بازار هنرهای استانبول مانند مدرسه محمد افندی که در قرن 18 ساخته شده است و مدرسه جعفر آقا که به وسیله معمار سنیان در قرن شانزده ساخته شده است و می توانید از محصولات هنرمند انی که آثار هنری زیبایی ساخته اند دیدن کنید و خریداری نمایید. در مجاور مسجد سلطان احمد در منطقه آراستا بازار قدیمی و بازارهای بسیار پر فروشی وجود دارد که اکثر بازارها  برای خرید بسیار مناسب می باشند.

فروشگاه موهلیس استانبول

foroshgahe mohlis istanbul

فروشگاه موهلیس استانبول از فروشگاه های معروف بازار استانبول می باشد که ابزار و وسایل از کشور ازبکستان می باشد و بسیار مشهور می باشد. کمد لباس، تخت خواب،  آویزهای دیواری ارائه می شوند، از پارچه کتان ناب همراه با ابریشم درست شده است. به جز پارچه های ملون , گلیم هایی با طرح و نقشی زیبا , فرش های بسیار نفیس , و بعضی از عتیقه های زمان عثمانی که از طلا می باشند در این بازار وجود دارد.

تور استانبول نوروز 93 , تور استانبول زمستان 92

حمام جنیفر استانبول


hamame jenifer istanbul

مالک حمام جنیفر استانبول یک فرد کانادایی به نام جنیفر گادت است. در این مکان همه لوازم حمام مانند : لباس حمام , حوله و بسته های وسایل حمام که اکثرا دست بافت می باشند و یا دستبافت و ماشینی هر دو بافته شده اند به فروش می رسند. در این حمام کیسه حمام , صابون های طبیعی و دیگر ترکیبات از گل سرخ تهیه شده است به فروش می رسد.

تور استانبول نوروز 93 , تور استانبول زمستان 92

معبد گارنی ارمنستان

mabade garni armenia

تاریخ ساخت معبد گارنی ارمنستان به هایک ناهابت که به نام گارنیک نوه نتیجه گذاشته شده است. رودخانه گارنی در 28 km جنوب شرقی ایروان واقع شده است و در منطقه استان کوتایک است. این محدوده با شرایط اب وهوایی طبیعی و ویژه ای که در ارمنستان دارد  شکارگاه اختصاصی و ییلاق پادشاهان در قرنهای مختلف می باشد. در قسمتی از عمارت حمام اختصاصی وجود دارد که متعلق به دختر خسرو پرویز خواهر تیرداد سوم است
 درمحدوده بنا شاهد یک حمام اختصاصی هستیم که مربوط به دختر خسرو پرویزکه خواهر تیرداد سوم می باشد که از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که شامل حمام بخار و حوضچه های اب گرم و سرد می باشد . بخش جالب توجه این حمام کاشی کاری های کف حمام است که از پانزده رنگ طبیعی تشکیل شده است و ماهی های دریا نقاشی شده است. در این بخش نقش ها فیگور زن و مردی می باشد که نماد خدای اقیانوس است.

شهر اشتارک ارمنستان


shahre eshtark armenia

در زمانهای قدیم افسانه ای گفته شده که سه خواهر در شهر اشتارک ارمنستان مشغول زندگی بودند و هر سه عاشق شاهزاده سارکیس می شوند.  برای خوشبختی خواهر کوچکتر دو خواهر بزرگتر تصمیم به خودکشی می گیرند و یکی از دو خواهر با لباس قرمز و خواهر دیگر با لباس زرد خود را به دره اشتارک می اندازند خواهر سوم نیز از ناراحتی لباسی به رنگ سفید می پوشد و خود را به ته دره می اندازد و از آن زمان به بعد شاهزاده سارکیس برای یاد بود این سه دختر 3 کلیسا به نام رنگهای لباس هایشان در دره بنا می کند و بر طبق این افسانه طی قرنهای مختلف در این دره سه کلیسا ساخته می شد. کلیسای باقیمانده عمارت کلیسای قرمز که در قرن هفتم میلادی بنا شده است. ساختن کلیسای سفید به قرن ششم و ساخت کلیسای زرد متعلق به قرنهای 13 و 14 می باشد. از دیگر منطقه های دیدنی اشتاراک پلی می باشد که از دره kasakh عبور می کند.