تور استانبول

معرفی تورهای استانبول , جاذبه های استانبول ,تور کیش , تور ترکیه , تور تایلند, تور دبی

تور استانبول

معرفی تورهای استانبول , جاذبه های استانبول ,تور کیش , تور ترکیه , تور تایلند, تور دبی

خط 3 بی.آر.تی مشهد راه‌اندازی می‌شود

خط 3 بی.آر.تی مشهد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه خط 3 بی.آر.تی مشهد راه‌اندازی می‌شود، گفت: قیمت تمام شده هر یک از اتوبوس‌های شهری مشهد 700 میلیون تومان است.

 

هادی عطارزاده طوسی در ارتباط با سرنوشت 100 دستگاه اتوبوس خریداری شده توسط شهرداری مشهد در سال گذشته، اظهار داشت: در پایان سال گذشته قرارداد 100 دستگاه اتوبوس اسکانیا 3 محور با شرکت عقاب افشان سمنان منعقد شد.

وی افزود: برای رفاه مسافران تور مشهد و شهروندان مشهدی عملیات ساخت این 100 دستگاه در امسال آغاز شد و تا به امروز 20 دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری مشهد شده و مابقی اتوبوس‌ها قرار بوده در طی یک برنامه زمان‌بندی شده تحویل داده شود که یک مقدار تاخیر به دلیل مشکلات شرکت سازنده برای پلاک‌گذاری ایجاد شده بود که خوشبختانه رفع شده است.

عطارزاده بیان داشت: امیدوارم در ماه جاری نیز 20 دستگاه دیگر از این اتوبوس سه محور را تحویل بگیریم و در مجموع تا انتهای امسال کل این 100 دستگاه وارد ناوگان اتوبوسرانی مشهد شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: اتوبوس‌های سه محور به دلیل طول زیاد حجم مسافر بیشتری را جابه‌جا می‌کند اما محدودیت مانور را دارد و در تمام شبکه‌های ما توان فعالیت ندارد و معمولا در خطوط مستقیم مانند خط بی.آر.تی و خط 12 قابل استفاده هستند.

وی اضافه کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای خط 3 بی.آر.تی مشهد هستیم تا با سرعت این خط را راه‌اندازی کنیم و این 100 دستگاه اتوبوس سه محور در این خط به فعالیت خود ادامه دهند البته تا زمانی که خط 3 بی.آر.تی مشهد احداث نشده این اتوبوس‌ها در خطوط پر مسافر ما استفاده می‌شوند.

عطارزاده در ارتباط با قیمت اتوبوس‌های 3 محور گفت: با توجه به حجم زیاد مسافر در این اتوبوس‌ها قیمت بیشتری نسبت به سایر اتوبوس‌ها از قیمت بالاتری نیز برخوردار است و قیمت فعلی آن به 700 میلیون تومان رسیده است.

از کیش چه خبر؟

برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی درکیش گامی مهم درارتقاء سلامت جوامع بشری

تور هتل پارمیس کیش

 ایجاد همبستگی علمی و تحقیقاتی گسترده تر در منطقه و ارتقاء سلامت جوامع بشری  یکی ازمهم ترین دستاورد های  کنگره اورولوژی آسیا است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد کیش ، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در  دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014که شامگاه جمعه 14 اذر در جزیره کیش  با حضور میهمانان و مسافران تور کیش آغاز شد گفت : با توجه به شرایط جوامع و ضرورت توجه به مراقبت های اورولوژیک فعالیت های این کنگره می تواند زمینه همبستگی علمی و تحقیقاتی گسترده تری را در بین کشورهای منطقه فراهم  کند که در نهایت منجر به ارتقاء سطح سلامت جوامع بشری خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده انجمن اورولوژی ایران اظهار داشت : تلاش این انجمن  در زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی بسیار قابل تقدیر است و  نامگذاری روز ملی سلامت مردان در کشور نیز از اقدامات نوآرانه انجمن اورولوژی کشوربرای  زمینه سازی و توجه  بیشتر به سلامت جسمی  افراد بود.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری همچنین با تاکید بر اهمیت کسب علم در آموزه های دین مبین اسلام گفت: ما مفتخریم که پیرو آیینی هستیم که یک ساعت تفکر را برتر از هزار سال عبادت  دانسته و جوهر قلم دانشممندان را از خون کشته شدگان در راه خداوند برتر می داند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: علومی که در خدمت رشد و سعادت جامعه بشری است همواره مورد تایید دین مبین اسلام  بوده است و وجود دانشمندان برجسته مسلمان در طول تاریخ بهترین دلیل  این امر است چرا که نام دانشمندان مسلمان پس از قرن ها در صدر برجستگان علمی جهان در رشته های مختلف علمی قرار دارد.   

 وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر مهربانی، توجه به همنوع  و رسیدن به وحدت و همبستگی  در سایه دستیابی به علم و دانش شده است و ما همواره تلاش می کنیم تا  با کسب علم و دستیابی به فناوری های علمی به وحدت و همبستگی  دست یافته و در مسیر سعادت واقعی حرکت کنیم.

لازم به ذکر است دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 تا 18 آذر در جزیره کیش در مرکز همایش های بین المللی ، پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف و هتل شایان  ادامه خواهد داشت .

 


 

پرفسور صمدی زاده در کنگره بین المللی اورولوژی:

 

ایران به خوبی دارای سه شرط تاریخ، میزبانی و ارزش های علمی در برگزاری کنگره اورولوژی است

 

مراسم گشایش کنگره بین المللی اورولوژی عصر روز جمعه 14آذرماه در کیش با حضور میهمانان و مسافران تور کیش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم پروفسور محمدصمدی زاده  طی سخنانی شروط برگزاری کنگره بین المللی اورولوژی  در یک کشور  را تاریخچه، میزبانی و ارزش های علمی یک کشور ذکر کرد.

 

و ی با اشاره به اینکه فرهنگ  ایران در دو شرط اول غنی است شاهد دارا بودن شرط سوم را سطح علمی اولین نشست تخصصی برگزار شده ذکر کرد  و ابراز امیدواری کرد که در ادامه کنگره میهمانان از  اقامت در جزیره کیش و نشست های علمی کنگره نهایت بهره را ببرند.

 

 


 

اعزام دواسکواش باز کیش به جام ستارگان آسیا

 

با حضور دو نماینده ازکیش مسابقات اسکواش جام ستارگان آسیا سه شنبه 11 آذر درشهر کوالالامپور آغاز شد. که کیشوندان و مسافران تور کیش میتوانند در جریان نتایج این مسابقات قرار گیرند . 

 

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هشتمین دوره مسابقات جام ستارگان مالزی با حضور 578 ورزشکار دررده نوجوانان دردو ورزشگاه بوکیت جلیل و مرکز ملی اسکواش برگزار می شود وتیم اسکواش نوجوانان ایران با هشت دختر و هشت پسر در رده های سنی زیر9 ، 11 ، 13 ، 15 ، 17 و 19 سال به این مسابقات اعزام شده است .

 

محمد حسین سنایی کاپیتان تیم ملی اسکواش ایران که مربیگری تیم اعزامی را برعهده دارد علیرضا شاملی ملی پوش زیر 17 سال اسکواش ایران ونماینده شایسته جزیره کیش را امید نخست مدال نوجوانان کشورمان دراین رقابت ها  دانست .

 

همچنین سجاد زارعیان دیگرنماینده شایسته جزیره کیش به عنوان کاپیتان و بازیکن زیر 19 سال، امید مربی تیم برای قرارگرفتن درگروه چهار بازیکن برتر این رده سنی است.

 

گفتنی است دراین رقابت ها ، اسکواش بازانی از ایران ، مالزی ، هنگ کنگ ، تایلند ، استرالیا ، هند ، اندونزی ، ژاپن ، پاکستان ، سنگاپور ، کره جنوبی ، سریلانکا و پایوا گینه نو با هم رقابت می کنند.

تازه های کیش

دو رویداد بزرگ گردشگری به میزبانی کیش برگزار می شود

تور کیش هتل شایگان

همزمان با هشتمین نمایشگاه گردشگری، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های گردشگری کشور اسفند ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با آخرین ماه سال وآماده شدن مردم وطبیعت کشورمان برای تحول ونوشدن، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های گردشگری کشور از یکم اسفند با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای خانواده‌ها و مسافران تور کیش درجزیره کیش آغاز می‌شود.

جشن گردشگری کیش با هدف ایجاد جاذبه های جدید تفریحی وگردشگری وبرگزاری برنامه هایی که تاکنون در حوزه گردشگری کشور اجرا نشده سعی دررونق صنعت گردشگری جزیره کیش وکشوردارد.

دراین راستا درجشن گردشگری کیش سه کوچه راه ملل، برند و اقوام برای اولین بار درکشور در نوار سیاحتی کیش ایجاد می‌شود تا گردشگران با توجه به سلایق وعلایق خود از مزایای این جشن بهره مند شوند.

اجرای تئاترهای خیابانی، تئاترهای عروسکی، نمایش دلقک‌ها، کارناوال برندینگ و جشن اسفندگان از بخش‌های دیگر جشن گردشگری جزیره کیش است که تا ۸ اسفند ادامه دارد.

همچنین با هدف ایجاد تعامل بین فعالان گردشگری داخلی وخارجی، معرفی جاذبه ها وظرفیت های گردشگری جزیره کیش ودیگر شهرهای کشورمان ، ارائه آخرین دستاوردهای کشورهای مختلف درصنعت گردشگری ، بهره گیری از تجارب کشورهای موفق دراین صنعت ، تبادل اطلاعات وبهره گیری از روش های نوین وکارآمد درمعرفی پتانسیل ها وراهکارهای افزایش جذب توریست، نمایشگاه بین المللی گردشگری ۵ تا ۸ اسفند به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود .

 


 

مراسم گرامیداشت روز دانشجو درجزیره کیش برگزار شد

تور هتل پارمیس کیش

با هدف گرامیداشت جایگاه دانشجویان درجزیره کیش مراسمی به مناسبت روز دانشجو برگزار شد

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین مراسم که به همت دانشگاههای پردیس بین الملل کیش صنعتی شریف، علمی کاربردی ،پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران ، پیام نور ، ودانشگاه آزاد کیش وبا همکاری معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان برگزارشد 430 نفر از دانشجویان و مسافران تور کیش   حضورداشتند.

دکتر رضوانی معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تبریک 16 آذر روز دانشجو به همه دانشجویان وپویندگان راه دانش درجزیره کیش از برگزاری اردوهای تفریحی به هندورابی برای دانشجویان خبرداد.

تمام دانشجویان حاضر درمراسم با دعوت وی درهفته های آتی با هدف آشنایی با ظرفیت های هندورابی دراردویی دانشجویی از این جزیره بازدید می کنند.

محمد حسین رجبی دوانی کارشناس تاریخ اسلام نیز سخنران این مراسم بود وضمن تاکید برجایگاه ارزشمند دانشجویان ونقش سازنده آنها دررشد وتوسعه کشور درخصوص تاثیر اسلام درتعالی روح علم ورشد دانش جویی دربین جوانان سخنرانی کرد.

اجرای تئاتر، موسیقی وشعر توسط دانشجویان هنرمند جزیره کیش ازبرنامه های این مراسم بود .

همچنین به 6 نفر از دانشجویان حاضر به قید قرعه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهداشد.

برخورداری از تخفیف 75 درصدی کشتی تفریحی برای شرکت کنندگان درمراسم، هدیه دیگر گرامیداشت روز دانشجو بود که از طرف معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به دانشجویان داده شد.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو عصر یکشنبه 16 آذر درپردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


 

 

دکتر سیدجلیل حسینی رئیس انجمن اورولوژی آسیا شد

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، درمراسمی که در سومین روز از برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی در جزیره کیش  برگزار شد نشان ریاست انجمن اورولوژی آسیا که دراختیار کشور تایلند بود به دکتر سیدجلیل حسینی، رئیس انجمن اورولوژی ایران تحویل دادشد. 

در حال حاضر ۲۳ کشور عضو انجمن اورولوژی آسیا هستند و با تحویل نشان این انجمن به دکتر سیدجلیل حسینی، وی به مدت یک سال عهده‌دار ریاست انجمن اورولوژی آسیا است. 

همچنین دراین مراسم که ۵۰ نفر از پزشکان چینی به همراه دیگر شرکت کنندگان داخلی وخارجی و مسافران تور کیش حضور داشتند ، پرچم این کنگره که در دو سال گذشته در اختیار انجمن اورولوژی ایران بود به کشور چین به عنوان میزبان بعدی تقدیم شد تا در سال آینده، شانگهای، برگزار کننده سیزدهمین کنگره آسیایی اورولوژی باشد. 

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی از  14 آذر درکیش آ؛از شده ایس وتا ۱۸ آذرماه ادامه دارد.

درباره ترکیه

 

مسافران تور ترکیه خوب است بدانند که ترکیه چهار منطقه آب و هوایی متفاوت دارد که عبارت است از آب و هوای مدیترانه ای در قسمت سواحل جنوب و غوب ترکیه , آب و هوای سرد و کوهستانی در قسمت شمال شرقی و شرق ترکیه که دارای زمستانی طولانی و هوایی بسیار سرد است , آب و هوای تقریبا خشک در قسمت فلات آناتولی و در نهایت سواحل دریای سیاه که دارای آب و هوای معتدل و مرطوب در فصل زمستان و در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم می باشد. بهترین زمان برای سفر به ترکیه فصل بهار و پاییز می باشد که هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم می باشد. در ماه های سرد سال مثل دی و بهمن اختلاف دما بین سواحل جنوبی و غربی و سواحل دریای سیاه دیده می شود. در قسمت شمال شرقی و شرق ترکیه که آب و هوای کوهستانی دارد بارندگی بسیار زیاد و به صورت منظم است. گرمترین قسمت ترکیه آناتولی است که بارندگی آن نصف نواحی ساحلی می باشد.

آب و هوای استانبول ترکیه

تور ترکیه آب و هوای زمستانی استانبول

استانبول دارای تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی بسیار سرد و برفی با بارندگی زیاد و رطوبت بالا می باشد. به طور میانگین سالانه 870 میلی متر بارندگی دارد. دمای هوا در ماه های سرد زمستانی آن بین 7 تا 9 درجه سانتی گراد می باشد و بارش برف هفته ای یکبار امری طبیعی است اما بارش های سنگین آن در ماه دسامبر و مارس اتفاق می افتد. گرمترین زمان در شهر استانبول ماه جولای و سردترین آن ماه ژانویه است. در فصل تابستان با وجود بارندگی هوای خشکی دارد و دمای هوا در روز حدود 28 درجه است. مسافران تور ترکیه که قصد سفر به استانبول را دارند خوب است بدانند که این شهر بادخیز است و سرعت باد هفده کیلومتر در ساعت است.

تور ترکیه آب و هوای زمستانی استانبول

 

 

 

 

 

در اینجا برای مسافران تور ترکیه برخی از مهمترین تعطیلات و جشن های کشور ترکیه را ذکر می کنیم:

29 اکتبر از تعطیلات رسمی ترکیه است که سالروز جمهوریت  این کشور می باشد. 23 آوریل که اولین مجلس جمهوری ترکیه در سال 1920 شکل گرفت و این روز مصادف با جشن کودکان شد , 23 آوریل را روز ملی حاکمیت ملی ترکیه و روز کودکان نام گذاری کردند. در این روز که از دیگر تعطیلات رسمی این کشور می باشد , کودکان روی کرسی های حکومتی منشینند و تصمیماتی را به صورت نمادین برای کشور می گیرند.

تور ترکیه 23 آوریل روز جشن کودکان و حاکمیت ملی ترکیه

10 نوامبر نیز سالروز تولد آتاترک می باشد که مردم ترکیه این روز را جشن میگیرند. آتاترک بنیانگذار دولت ترکیه بود که در امور نظامی استعداد فوق العاده ای داشت. جالب است بدانید که او در جنگ چناق قلعه در سال 1914 در مقابل نیروهای دریایی بریتانیای کبیر فرانسه با سپاهی کوچک ایستادگی کرد و نیز با شعار (نمی توانید از چناق قلعه بگذرید) از تصرف شهر استانبول ترکیهتوسط آن ها جلوگیری کرد.

تور ترکیه 10 نوامبر سالروز تولد آتاترک

رستوران کی یی ترکیه استانبول

 

تور ترکیه رستوران کی یی استانبول

رستوران کی یی یکی از بهترین و قدیمی ترین رستوران های شهر استانبول ترکیه است که در سال 1965 فعالیت خود را آغاز کرد. بدون شک می توان گفت که در این رستوران لذیذترین و بهترین غذاهای دریایی طبخ و سرو می شوند.

تور ترکیه رستوران کی یی استانبول

رستوران کی یی با دکوراسیون خاص خود و نور پردازی زیبایی که دارد برای مهمانان خود محیطی زیبا و دلنشین را فراهم آورده است. مسافران تور ترکیه که قصد سفر به استانبول را دارند می توانند در این رستوران غذای دریایی مورد علاقه خود را با طعمی بی نظیر و در محیطی آرام و دلنشین نوش جان کنند.

تور ترکیه تراس تابستانی رستوران کی یی استانبول

علاوه بر این رستوران کی یی یک تراس تابستانی دارد که دارای چشم انداز فوق العاده ای می باشد و شما از میل کردن غذای خود در چنین تراسی قطعا نهایت لذت را خواهید برد.

تور ترکیه رستوران کی یی استانبول