تور استانبول

معرفی تورهای استانبول , جاذبه های استانبول ,تور کیش , تور ترکیه , تور تایلند, تور دبی

تور استانبول

معرفی تورهای استانبول , جاذبه های استانبول ,تور کیش , تور ترکیه , تور تایلند, تور دبی

اطلاعات کلی در مورد دبی

اطلاعات کلی در مورد دبی

 

از امیرنشین‌های هفت گانه امارات متحده عربی دبی یا دوبی است. دومین امارات بزرگ می باشد و در میان این 7 امارت بیشترین جمعیت را دبی دارد  و بعد از امارت ابوظبی فقط ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده  است.
در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس امیرنشین دبی قرار گرفته است  و از جمله کشور امارات متحده عربی است.
این شهر بندری با جاذبه‌های مدرن وگردشی دارای بعضی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. شیخ محمد بن راشد حاکم این امارت است و جانشین حاکم شیخ حمدان بن راشد است. ممکن است شهر دبی مهم‌ترین شهر امارات باشد. در حقیقت بعد از امارت ابوظبی پایتخت سیاسی کشور امارات متحده عربی است می توان دبی را پایتخت تجارتی امارات متحده عربی دانست.

مزایای شهر زیبای دبی : 

۱- این شهر واقعا زیبا و تمیز است. سبزه یکدست چمن‌ها، آسفالت سالم، گل‌کاری و درخت‌کاری مبتکرانه و خلاقانه … و اینها در شرایطی است که این شهر روی بیابان بنا شده و نه خاک قابل کشت و نه آب طبیعی دارد و با آبیاری قطره‌ای و به زحمت فراوان و هزینه زیاد آن را همیشه سبز نگه می‌دارند. مساجد تمییز و خوشبو هستند.
۲- در حد ممکن سعی شده دبی، نمونه ای از شهرهای پیشرفته باشد. گرچه پیشرفت تنها با پول بدست نمی آید و ایجاد فرهنگ و تمدن وجود زمان را دارای اهمیت می کند. بیشتر مغازه‌ها کارت‌های اعتباری بین المللی و داخلی را قبول می کنند، به تعداد بسیار دستگاه خودپرداز وجود دارد، مراکز خرید تا انتهای شب باز می باشد ،  صرافی‌ها همه روزه باز هستند.

۴- نماز صبح تا عشاء همه در مسجد ادا می‌شود و 5 نوبت اذان گفته می‌شود .اگر مغازه ای گوشت خوک فروخته می شود با تابلوهای اطلاع دهنده و هشداردهنده زیاد مشخص می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.